Johannan tarina

Säästämme aikaa ja resursseja IT alalla

Uusi myönteisempi asenne CRM-järjestelmään

Johanna Blom työskentelee IT-alalla ja vastaa työntekijöiden kouluttamisesta yrityksen CRM- asiakashallintajärjestelmän käyttöön. Mentaalivalmennuksen työkalujen avulla hän on onnistunut lisäämään kiinnostusta ja motivaatiota järjestelmän käyttöön.

Yritykselle tämä on tarkoittanut parempaa projektiseurantaa, ajantasaisempia tietoja, parempaa viestintää ja tarkempia myyntiennusteita. Näin työntekijät ovat säästäneet aikaa ja resursseja.

Johanna on käyttänyt coaching -menetelmää, joka on auttanut työntekijöitä pohtimaan omia tarpeitaan ja tavoitteitaan. Tämä on johtanut myönteisempään asenteeseen ja lisännyt ymmärrystä CRM-järjestelmän käytön merkityksestä.

Johanna kertoo myös, että multitaskaus heikentää keskittymiskykyä. Heidän työyhteisössään on suositeltu, ettei tietokoneita pidetä auki yhteisissä sisäisissä kokouksissa ja koulutuksissa. Aluksi tähän oli hieman vastustusta, mutta nyt siitä on tullut useimmille itsestäänselvyys. Tämä käytäntö on säästänyt huomattavasti aikaa ja resursseja, samalla kun se on lisännyt viihtyvyyttä ja yhteisöllisyyttä.

Johanna Blom, CRM asiantuntija